راوی

آموزش مداحی توسط فوق تخصص ارتوپد!

جمعه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۳:۱۵ ق.ظ
بعضی چیزها آن‌قدر زیاد و فراگیر شده‌اند که چشم‌ها و گوش‌ها و حتی فکر‌ها هم، به آن‌ها عادت کرده‌اند و دیگر عجیب نیستند. به قول بنده خدایی "نهادینه" شده‌اند! اما چه بد، وقتی که آن چیزها ربطی به دین و مذهب دارند. آن‌وقت است که بنرهای چندین متری با قلمی درشت، اعطای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا به حافظان قرآن را در چشمان مردم سوار بر خودرو در مسیر شرق به غرب اتوبان (شهید) همت فرو می‌کنند. خوب! وقتی حاکمان در بزرگ‌راه‌های پای‌تخت، این گونه ترویج می‌کنند، دیدن پارچه نوشته‌هایی این‌چنین در کوچه و برزن غریب نیست: "کلاس مداحی مجهز به آخرین سیستم‌های آمپلی‌فایر و باندهای صوتی بزرگ و قوی - بسیج مسجد.... " و... (که البته دوربین برای عکاسی این مورد همراه‌م نبود.) اما این نمونه خود گویای جریان است: آموزش سبک‌های ذاکرین معروف! توسط استاد فوق تخصص ارتوپد! و استادی دیگر، تحصیل کرده در حوزه در حد تیم ملی! و احتمالا سیستم صوتی در حد نو! آن‌هم مسجد جامع نارمک! جایی که قبل از انقلاب و بعدش، محل معروف سخنرانی کسانی چون طالقانی و بهشتی و مطهری بود و البته اخیرا هم رئیس جمهور نهم را تحویل ایران اسلامی داد.

یک بنده خدای دیگری! گفته بود که اکثر بچه مسلمان‌های حین انقلاب نسبت به بچه مسلمان‌های بعد از انقلاب عمیق‌تر، با‌سوادتر، کتاب‌خوان‌تر، و در یک کلام مسلمان‌تر بودند. عمدتا پای منبر و کتاب شریعتی و مطهری و خامنه‌ای و طالقانی و مانند آن بودند و با حرف و منطق مارکسیست‌ها را مسلمان می‌کردند. اما... دیده‌ام کسانی را که پای سیستم دی‌جی هلالی و با "حوسین، حوسین" و داد و عروده و شور بی‌شعور ببرده‌اند رونق از مسلمانی! بگذریم... اما اشکال کار کجاست؟ چرا این "امیران کلام"، اساتید "متخصص در علوم اسلامی"، "تحصیل کرده در حوزه در حد اجتهاد" و "کارشناس ارشد الهیات" تخصص خود را تعلیم نمی‌دهند؟ چرا ما از آن‌ها این را نمی‌خواهیم؟

*این روزها به شدت بر روی در و دیوار این "ام‌القرای اسلام" به دنبال پارچه نوشته‌ی کلاسی برای آموزش توحید، نبوت، معاد، امامت و عدل می‌گردم! لطفا اگر سراغ دارید در قسمت نظرات بنویسید...

۸۵/۰۲/۲۹
مجید عزیزی

نظرات  (۳۸)

نکته جالبی بود خدا به خیر کند ؟
سلام بابا خوبی عزیز دل برادر ؟!
اول اینکه اگه به حافظان قرآن مدرک میدن ! خوب بذار بدن . تو مملکتی که با ژول میشه همه چی خرید و بعضی ها هم همه چی رو به یغما میدن حالا چند تا کارشناسی الکی دل خوشکننک بذار دست دو تا بچه مسلمون معتقد برسه .مگه به کجا بر میخوره . مگه اینجا اونجاست که همه چی بر اساس ضابطه باشه . مث اینکه هنوز نگرفتی بابا اینجا همینجاس
یا علی
سلام
هر کس این متن را می بیند لطف کند ومقداری مداحی بصورت نوشته به ایمیلم ارسال کند.
۱۵ دی ۸۵ ، ۱۹:۵۹ مرتضی غیاثی پور
سلام
من هنوز نفهمیدم اشکال اینکه یک شخص تحصیلکرده اموزش مداحی بده چیست؟ شما که نویسنده این به اصطلاح مقاله هستید ابتدا یک دوره اکابر جهت فراگیری املا و انشا فارسی بگذرانید بعد به یک فوق تخصص ایراد بگیرید.
۰۹ دی ۸۵ ، ۱۸:۲۴ علی رضوانیان
هردم به گوشم میرسد آوای زنگ فافله این قافله تاکربلادیگر ندارد فاصله
۰۹ دی ۸۵ ، ۱۸:۱۹ علی رضوانیان
اولین مداح حضرت ادیت بوده یعنی خداوند متعال
مداحی هنر مردان خداست. خدایی باشیم
محبان و منتظران ظهور آقا
نظرات آقایان و خانوم های محترم را در مورد ارتوپدی که کلاس مداحی برگزار کرده خواندم.به وضوح دیده می شود که هر کسی دقیقا بر طبق میل خود و به دون توجه به نفس عمل اظهار نظر می کند(به غیر از چند تائی انگشت شمار).باید بگویم بر اساس عقاید ما شیعیان ذکر اهل بیت و روضه خوانی و تلاش در جهت تربیت مداح و ... پسندیده است و راه نجاتی است برای آنانیکه به دنبال چراغ هدایت هستند.از دیر باز هم مداحان و ذاکران و نوکران درب خانه اهل بیت به سبب مقام بلند صاحب خانه مورد احترام و توجه مردم بوده اند.اما اینکه در حال حاضر مردم ایران به نوکران این خانه توجه ویژه داشته و بیشتر از قبل آنها را مورد حمایت خود قرار می دهند دلیل نمی شود که هر کسی که لباس ذاکری اهل بیت را پوشید سریعا او را متهم کنیم که تنها و تنها برای پول است هر کسی در هر پست و مقامی می تواند ذاکر اهل بیت باشد.
بسیار متاسفم که سفره ی اطلاع رسانی خود را دستمایه ی بروز عقده های درونی و یا احتمالا غرض ورزی های شاید شخصی و یا ... قرار داده و بستری برای جولان عقیده های نا سالم مهیا نموده اید و همچون روزنامه نگاری بی تعهد و یا مغرض از حربه ی سایت خود سوء استفاده کرده و به تخریب هر چه که دوست دارید می پردازید. اگر با توجه به رسالت خطیر اطلاع رسانی خبر را منعکس می کردید، باید اعلام می داشتید که ؛ "مجموعه ی آموزشی- دینی، به صورت کلاسی دوره ای که با درس اخلاق بسیار پربار دکتر فاخری و آموزش های عقیدتی و فقهی علوی و تعلیمات هنری و هوشمندانه ی استاد فراهانی در محل مذکور دائر است و همت خود را جهت آموزش های صحیح اعتقادی به علاقه مندان مداحی و مرثیه سرایی اهل بیت پیامبر ( که خود عبادتی مستقل است) مصروف ساخته اند ."
و آیا نبوده اند مداحانی چون کمیت و دعبل خزاعی که بارها مورد تشویق اهل بیت واقع شده اند؟ و آیا منافاتی میان فعالیت مقدس پزشکی و فعالیت های اصلاح گرانه ی فرهنگی وجود دارد؟ و مگر نه اینکه در تاریخ بارها شنیده ایم سرگذشت امثال شیخ بهایی را، که علاوه بر اشراف کامل نسبت به مسائل دینی، در مهندسی معماری و ادبیات نیز سرآمد زمانه ی خویش بود و یا ابن سینا که علاوه بر علم طب ، در فلسفه و نجوم نیز فردی صاحب نظر به شما می رفت ؟
و آنچه در پایان بایستی یادآور شد اینکه: مجال رسانه ، جایی برای بیان حدس و گمان های شخصی و نتیجه گیری های بدون تحقیق و از روی پیش داوری نیست و چه راست گفته اند حضرت علی علیه السلام که "الناس اعداء ما جهلوا " (مردم دشمن آنچه اند که نمی دانند.) والسلام علی من اتبع الحق لذات الحق
کجا میشه داد زد که از این اسلام کثیف خسته شدیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اصلا مداحی یعنی چی؟
واجبه؟ تو روایاته؟ یا یه انحرافه؟
خدایی تن اماما تو گور می لرزه با این مداحی ها
والله برای من آگهی کلاس "وزش توحید، نبوت، معاد، امامت" همون‌قدر احمقانه و مسخره است که کلاس مداحی. شما مسلمونا بد نیست کمی وسیع‌تر نگاه کنین و ببینید خودتون چقدر سوژه هستید.
شنیدم یکی از مداح ها با یه خانمی گند زده
از همه بدتر حاج منصور ارضی در حال مداحی به رفسنجانی و خاتمی بد و بیراه می گفت. منبع حرفهای من سایت نواندیش است.
واقعا باعث تاسف است
سلام
من اعتکاف را در مسجد جامع نارمک بودم اما تمام مداحان آن به سبک مداحانی چون حدادیان و طاهری نوحه خوانی میکردند و این تصویر برای من عجیب بود.
با عرض سلام خدمت شما
لطف کنید اصول مداحی را برای من بفرستید.اگر جدید باشه که بهتره.می خواهم جوری باشه که به راحتی تو خونه یاد بگیرم.
با تشکر ازشما باقری
سلام دوست گرامی
مطلبت قشنگ و تذکرات شما بجا و جالب بود ولی ایکاش کمی هم به املای کلمات و درست نوشتن بیشتر دقت می کردی مثلا وبلاگ نویس هستی
موفق باشی و سر بلند
سلام
نمیدونم چرا هنوز هم لفظ امالقرای اسلام رو به کار میبری!!!!
هنوز باور نکردی که
وقتی رهبر و روحانی و رییس مجلس و رییس شورای نگهبان این
مملکت دروغ میگن امالقرای جهان اسلام رو باید تو خیالاتت ادامه بدی؟ ایکاش به قدر تار مویی از حسین آزادگی در وجود من بود، حیف
که نیست.
به نام خدای مهر
دوست گرامی سلام،
فکر می کنم آنچه امروز بر ما می رود حاصل نا آگاهی مفرط است و همانطور که گفتی شوری که شعوری در پس پرده ندارد. وقتی آزادی نباشد و آگاهی، انحرافهایی پدید خواهد آمد به مراتب بدتر و جبران ناپذیرتر از آنچه زیر لوای آزادی ...
برای ارضای خوانندگی، برای آنکه خدای ناکرده خلاف شرع نباشد، آموزش مداحی با آمپلیفایر آخرین سیستم و در سطوح مختلف راه می افتد، آقای کویتی پور با ارکست و آهنگهای تند و ضربی روضه و نوحه می خواند و جناب بنیامین برای کربلا و حضرت ابوالفضل ترانه.(شاید برای آنکه نوارش مجوز بگیرد). ترانه ای کاملا بی محتوا که نه در شان بزرگمردان کربلاست و نه به رشد فرهنگ دینی کمکی می کند. تنها عده ای آدم کم مایه ی به اصطلاح مسلمان را ارضا می کند که هم احساس مذهبی بی ریشه شان و هم نیاز به موسیقی گوش دادنشان ارضا شود. به عبارتی موسیقی تند حلال گوش کنند. که نه، حتی ثواب هم بکنند... تازه پایگاه های بسیج هم که رونق می گیرد که این عین ثوابست و صواب. پس:
(( باش تا صبح دولتت بدمد ، کین هنوز از نتایج سحر است ))
حق نگهدارت
فقط یاد این جمله قصار افتادم که تا خر در جهان است مفلس در نمی ماند البته با عرض معذرت
۱۸ خرداد ۸۵ ، ۱۰:۱۳ هینت محبان اهلبیت
با سلام
اولا همه مداحان به دنبال پول نیستند؛ دوم اینکه در هر زمینه ای اگر فردی دنبال پول باشد حتما پیدا می کند.
مداح نبود اکتسابی , انتخابی است
مداح در مداحیش هم انقلابی است
ما غیر ذکر یوسف زهرا نگوییم
خوب یا بد, هر چه ایم , از آن اوئیم
اقای منتقد سلام
1:شما برای تصحیح این فرهنگ غیر از شعار و حرف چه اقدامی
کرده اید ؟
2:مایلم بدونم نمره املای فارسی شما در دوران دبستان چند میشد؟3:عربده نه عروده
4:وای بر ما!!!!
من یا خواب دیدم قبلا اینجا کامنت گذاشتم! یا بیدار بودم! یا شما توی خواب و بیداری بودید حواستون نبوده نوشته من پاک کردید؟! ها؟
این روزها به شدت بر روی در و دیوار این "ام‌القرای اسلام" به دنبال پارچه نوشته‌ی کلاسی برای آموزش توحید، نبوت، معاد، امامت و عدل می‌گردم! لطفا اگر سراغ دارید در قسمت نظرات بنویسید... ( عزیزی عزیز! جرمت این است که اسرار هویدا می کنی! رسما کولاک بود ... پرانتز را هم نمی بندم تا پرنده آزاد باشد.
۰۲ خرداد ۸۵ ، ۰۰:۵۴ ورژن جدید تر دعوتنامه ....
هوالمقصود
-
بنویس بنویس بنویس اسطوره ی پایداری
تاریخ ای فصل روشن زین روزگاران تاری
بنویس از آنان که گفتند یا مرگ یا سرفرازی
مردانه تا مرگ رفتند بنویس بنویس آری
-
نیم روزی را کنار هم می آییم ، وب نویسان عرصه ی مقاومت ....
مقاومت نویسی حرفه و پیشه مان نیست یا شاید هنر ، اما درد هست ! درد همه ی این روز هایمان ....
جمع میشویم، امید است برای ارتقای فرهنگ مقاومت باشد. شما هم همراهمان باشید .
لطفا برای ثبت به منظور حضور در همایش به ادرس زیر مراجعه کنید.
یا حق و التماس دعا .
سلام / چای داغ به روز شد . اما در خانه قبلی (آسمون و ریسمون) . payab.persianblog.com
۰۱ خرداد ۸۵ ، ۱۸:۱۹ نخستین گردهمایی وب نویسان عرصه مقاومت
با سلام
از شما هم سنگر عزیز دعوت به عمل می آید با حضور در اولین گردهمایی وب نویسان مقاومت برای ارتقای فرهنگ مقاومت ما را یاری کنید. برای ثبت به منظور حضور در همایش می توانید به ادرس زیر مراجعه کنید:
www.khatt.ir
مردم ما از مدح و ثنا خیلی خوششون میاد و بی جهت هم نیست که کار و کاسبی عده ای سودجو اینطوری می گیره. من خودم زمانی در یک مسجد برای مجلس ختمی بودم که گفته می شد مداحش گرون ترین مداح تهران بود و ایشون بالای منبر چنان از تازه درگذشته حرف میزد و مدحش را می کرد که هر کی نمی دونست فکر می کرد اون خدابیامرز چه انسان کامل و فرشته صفتی بوده(اون مرحوم از دید من آدم زیاد خوبی نبود). انگاری هر کی بتونه راحت تر اشک مردم را در بیاره و به صداش سوز و گداز بده درآمدش هم بیشتر خواهد بود و بیشتر هم قبولش دارند...
سلام. مداحی هم بساطی شده ها !!!
حرفی نمونده باقی!!!
سکوت حرف آخر!!!
(میگم ها!شما هم عجب شکارچی لحظه هایی هستین!!!یک سوال!میگم شما دوربین رو همیشه هر جا همراتون می برین؟یا یک صحنه باحال میبینین بعد میرین دنبال دوربین؟)
سلام
ببخشین من نمیخوام تخصص ارتوپدی بگیرم. یعنی میگین بازم میتونم کلاس آموزش مداحی بزنم؟
زود جواب بدین فقط تا انتخاب رشته نکردم.
حق مدد.
البته فکر کنم اون قسمت پایین عکس هم نباید نادیده گرفته بشه. سخنرانی آقای متکی, مسول ستاد آقای دکتر علی لاریجانی! و وزیر امور خارجه فعلی... توی اون بلبشوی انتخابات خوب حوصله داشتی از این سوژه های غیر انتخاباتی عکس بگیری. یا علی!
وقتی نون توی مداحیه باید هم اون فوق تخصص ارتوپد رسالت خودشو فراموش کنه و بیاد کلاس آموزش مداحی بذاره! وقتی میبینم این برادر روحانی در حد اجتهاد! اومده کلاس مداحی میذاره حق میدم به اون مداحهای جوون بیست و چند ساله ای که برای مریدهاشون فتاوای فقهی صادر کنند! شیئان عجیبان هما ابرد من یخ! شیخُ یتصبی و صبیُ یتشیخ!!
انشاالله همگی با هم..........
yey! the old zoroo is back again....u know who i am eh!
هر دم از این باغ بری می رسد/ (خدایی) تازه تر از تازه تری می رسد
سلام.... همه ظاهر بین شده ایم .... مداحی هم اگه بزنیم متخصص ارتوپد احتمالا بیشتر طرفدار پیدا می کنه... هیچ کس متخصص تو کار خودش نیست... من فکر کنم خیلی جاها خر را گم نموده ایم و به دنبال افسارش هستیم... مطلبت جالب بود.. موفق باشی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی