راوی

جنگ به شیوه‌ی آمریکایی

يكشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۸۷، ۱۰:۵۳ ق.ظ
یک سال و نیم پیش اینجا نوشتم که در حال ساخت سریال مستندی هستیم برای شبکه پرس تی وی. که قرار است جنگ های آمریکا پس از جنگ جهانی دوم تا جنگ عراق را بررسی کند. حالا سه روز است که "جنگ به شیوه ی آمریکایی" دارد از این شبکه به زبان انگلیسی پخش می شود. هفت قسمت در هفت روز پشت سر هم. روزی سه بار؛ صبح و ظهر و شب. یک قاشق 25 دقیقه ای! برنامه پخش جهانی اینجا هست.
اما از آنجا که تازگی ها به مناسبت سی امین سالگرد انقلاب اسلامی، ایران به جمع تنها کشور سازنده و دارنده و ممنوع کننده ی ماهواره در جهان پیوسته و در حرکتی مضحک و احمقانه، ایرانیان حتی از تماشای برنامه های ساخت جمهوری اسلامی ایران هم محروم هستند، راوی شما را به تماشای اینترنتی این برنامه از سایت شبکه رسمی صدا و سیما دعوت می کند.
تیزر برنامه را هم می توانید در اینجا که مثل خیلی سایت های دیگر غیرسیاسی به یمن نزدیکی به انتخابات از فیلتر درآمده تماشا کنید
فعلن همین؛ تا باقی قسمت ها را هم زیرنویس فارسی کنم و در یوتیوب بگذارم.
خدا رحمت کند آوینی شهید را که 16 سال پیش در مقاله "انفجار اطلاعات" گفت:
"و اما درباره خودمان. نباید بترسیم. حصارها تا هنگامی مفید فایده ای هستند که دزدان شب رو، بر زمین می زیند، اما آن گاه که دزدان از آسمان فرود می آیند، چگونه می توان به حصارها اطمینان کرد؟ پس باید از این اندیشه که حصارهایی بتوانند ما را از شرّ ماهواره ها محفوظ دارند، بیرون شد و « خانه را در دامنه آتشفشان بنا کرد. » باید در رو به رو شدن با واقعیت، به اندازه کافی جرئت و شجاعت داشت...
می خواهم بگویم که خود ماهواره، در عالم واقع، آن همه ترس ندارد که طنین این خبر در عالم وهم: « ماهواره دارد می آید. » طنین این خبر تا آنجا هراسناک است که بسیاری، از هم اکنون فاتحه همه چیز را خوانده اند: هویت ملی، اخلاق، زبان فارسی... چنان که پیش از آمدن تلویزیون نیز سخنانی چنین در افواه بود.
ماهواره مظهر آن پیوستگی جهانی است که تمدن جدید انتظار می برده است... و هم اکنون نیز چه آنان که از حاکمیت ماهواره ها به وحشت افتاده اند و چه آنان که مشتاقانه چنین روزی را انتظار می برند، هر دو، حاکمیت ماهواره ها را با حاکمیت جهانی غرب یکسان گرفته اند؛ و هر دو اشتباه می کنند."

یکی دیگر از کارهایی که فکر می کنم ارزشش را دارد تا اینجا بنویسم و شما را ترغیب کنم که ببینید، نشریه همشهری جوان این هفته است. یک لوح فشرده (cd) ضمیمه دارد که تاریخچه ی چند رسانه ای است از انقلاب اسلامی شامل متن و سند و عکس و فیلم و غیره. از آنجا که مدیر هنری این محصول، مجید عزیزی فلک زده است؛ می توانید نظرات و دشنام هایتان را پایین همین مطلب بنویسید. هرچند برخلاف فیلم مستندمان این یکی یک هفته ای تهیه شده، اما به نظرم کار جامع و جالبی شده است. این یکی هنوز ممنوع نشده و می توانید تا دیر نشده از باجه های مطبوعاتی ابتیاع فرمایید و یا به این آدرس پیامک بفرستید.
به اصرار یکی از دوستان بعد از سال ها دوری از شبکه های مجازی، عضو سایت مجهول الهویه "ثبت چهره" شدیم که به قول دوست دیگری اگر درش دست توی بینی ات کنی همه می بینند، گلاب به روتان! این هم همان اول، نه گذاشت و نه برداشت، برای همه ی آدرس های ایمیل سالهای دور از خانه ی ما دعوت نامه فرستاد و ملت از همه جا بی خبر روی حساب ما سرازیر شدند به این شهر الکی. سه چهارم آدم ها هم با دعوت ما تازه عضو شدند. خودمان از پتانسیل خودمان بی خبریم ها! اگر می دانستم اینقدر منتظر نمیگذاشتم دوستان رِ!
بند آخر این که دوستان خوبم در جهادی رضوان دارند برای اردوی نوروزی امسال در منطقه نبهندان خراسان جنوبی کمک جمع می کنند. اگر می توانید در کار خیر سبقت بگیرید. این هم آدرس وبلاگ گروه جهادی رضوان.
سلام خدا بر آدم ها
۸۷/۱۱/۲۷
مجید عزیزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی