راوی

آن سه، این سه

پنجشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۸۵، ۰۱:۴۲ ق.ظ
نمایشگاه عکس جنگ، تابستان هشتاد و چهار، گالری شفق، عکس قاب شده روی دیوار (سه سرباز) از سعید صادقی. بدون شرح! اما...

شرح اش با شما!

۸۵/۰۱/۳۱
مجید عزیزی

نظرات  (۱۷)

۱۸ خرداد ۸۵ ، ۱۳:۵۹ هیچ! (آبدارچی سابق!) - رسانیک
سلام
آقا نمی خوام اول آشنایی زیاد حرف بزنم!
اما تا جایی که من دیدم این شکل و شمایل ها (که البته الان خیلی هم ناجور نیستند! یه جورایی عادی هستند!) خیلی ملاک نیستند .... می دونی .. این کم کاری ماهاست .. خیلی از این ظواهر ژشتشون یه دل صاف و پاک است ... اما خوب کوتاهی شده ... بعضی هاشون از غفلت و بی خبریه .. خوب البته معاند و مریض هم ژیدا میشه .. اما نباید همه را با یک چوب بزنیم ....
بگذریم
موفق و موید باشید
یاحق
بنام خدا
خیلی هم سخت نگیر عزیزم یه زمونی بود که دلا بی غل وغش بودند
مردم رو راست بودند مرز بین خوبی و بدی مشخص بود بدها وخوبها مرزها شون معلوم بود ولی الان اینطور نیست بعضی ها دلشون از پرخوری باد کرده بعضی ها از گرسنگی راستی شکم های بچه های گرسنه آفریقایی را دیدی؟؟؟؟؟؟
اسلام بزعم خود ندارد عیبی هر عیب که هست از مسلمانی ماست
چقدر جالب! عکسی بدون شرح و این همه حاشیه!
جالبتر از اون نگاه دوستان مذهبی مونه به این قضیه. واقعاً به کدوم سمت داریم می ریم رفقا؟
شماها دیگه چرا؟ کسی نگفت این دختر خانمهای محترم بدکاره هستند که همگی تون دارین از شون دفاع می کنین که!!
آخه تساهل و تسامح تا کجا؟ کسی نگفت که این دخترها دارن سربازها رو مسخره می کنن! کسی نگفت که این دخترها دل ندارن! دل دارن و شاید دلشون از دل من و شما هم پاکتر باشه.
فقط تو رو خدا با این حرفاتون سعی نکنین که قبح و زشتی کار این دخترها رو از بین ببرین!! همین امثال من و شما بودیم که با رأفت اسلامی به این قضیه نگاه کردیم که دیگه داره تو جامعه ما بی حجابی یک ارزش می شه!! و متأسفانه یک ارزش شده!
دخترهای توی این عکس خوبند و باید ازشون تشکر کرد که برای احترام به دفاع مقدس دارن از یک نمایشگاه عکس در این زمینه دیدن می کنن!! ولی باید افسوس خورد که بعد از گذشت 25 سال از انقلاب داره تعریف خوبی و خوب بودن و مسلمون بودن توی جامعه ما عوض می شه.
متنی را که با دیدن این تصویر شما در اولین لحظه در ذهنم نقش بست را آقای هنرپرور بسیار زیباتر از آنچه می خواستم بنویسم نوشته اند. فقط در یک جمله چرا ما فکر می کنیم شهیدان ما جدایی از شهیدان کشته شده در سایر کشورهای دنیا می باشند در حالی که می دانیم همه اینها برای دفاع از مرز و بوم خود یا به خاطر اعتقادات خود به شهادت رسیده اند!
سلام...کسی چه میدونه تو دل این خانمهای محترم چی میگذره...پس بهتره زود قضاوت نکنیم .و اجازه بدیم تکثر هم به جای خودش سالم بمونه...اینجوری هم بازار ریا کم میشه هم بهتر کنار هم می تونیم زندگی کنیم....ببین دیگه چاره ای نیست جز اینکه قواعد بازی رو رعایت کنیم: دیگران رو جدی بگیریم تا ما رو جدی بگیرین / به عقاید احترمام بذاریم تا به عقاید ما احترام بذارند و ... کلن قواعد بازی انسانیت رو نگه داریم مخصوصن در حق کسانی که مثل ما فکر نمی کنند. شاه بیت کلام اینکه زمان به عقب بر نمی گردد
((نوستالژی بازگشت به دوران جنگ ! خواب پریشانی است))
...
موفق باشید
اینا راضی ان که عکساشونو تو وبلاگتون گذشتین؟
اصلا راضی ان ازشون عکس گرفتین؟
اما!
درد اینا نیست برادر من!
baa dorood/
midoonid JAARI BAASHID yani che/
dooste aziz az kodaam dariche zehin in 2 aks raa sharh bedam/
shaad baashid/
اگه به ما باشه ما هم اینا رو بدون شرح میدونیم...مگه این دخترا دل ندارند؟....یامحمد(یادت رفته بود؟!!!!)
سلام... راستی خودمون چی ؟ شرح داریم یا بدون شرحیم ؟! موفق باشی عزیز .
ازادی مشروع!
۳۱ فروردين ۸۵ ، ۰۹:۳۰ عماد هنرپرور
تفاوت ارزشها قبول, غیر قابل انکار, ولی اگر اون سه سرباز, فرانسوی باشن؟ هر سه در جنگ (جهانی) از کشورشون و ملتشون دفاع کردند, با هم کیش خود جنگیدند, یکی شهید و یکی جانباز و یکی آزاده شدند و آخر سر به کشورشون برگشتند. تا اینجاش که عین ما بودند. ولی در کشورشون همه دخترها بی روسری (چه بسا بی پاینتر سری!) زندگی میکنند. آیا اون سربازها ناراحت میشن؟ آیا اون دخترها رشادت و شهادت اونها رو به سخره گرفتند؟ اگر هنوز ایران در جنگ بود, چه بسا همین دخترهای عکس شما داشتند در نزدیک جبهه کمک میکردند.
سلام. صد دفعه به آقای صادقی گفتم بابا جون عکس میگیری رنگی بنداز که دیگران خودشون رو به سختی نندازند برای رنگی کردن عکس شما:دی
مجید عزیز...این عکست یکی از بهترین هایت است.از این جهت که شکار لحظه کرده ای ، چیزی که کمتر در عکسهای دیگرت دیده ام.کادر بندی و نور و تنظیم هم حرف ندارد...ولی حرف آقا طیب هم قابل تامله ...البته به نظر من می شه تلقی مثبت هم از عکس داشت، چون نگاه و حرکت سربازها و دخترها یک جهت است و دخترها هم تقریبا با صلابت ایستاده اند ...ولی واقعا باید قبول کرد که ذائقه هنری جامعه ما آلوده است ، تلقی های شدیدا سیاسی از یک عکس که می تواند معمولی هم باشد
سلام قول من رب الرحیم.مجید جان این عکس بدون شرح خیلی حرفا داره.اما مطلبی که می گم قصه است.قصه سه تا سرباز که یکی شهید می شه. و دو همرزم دیگه باقی می مونن.کاش می شد از این دو پرسید: بعد از شهدا چه کردین و چه کردیم؟ شعار دادیم؟ مرگ بر امریکا گفتیم؟ فریاد زدیم؟ خون دل خوردیم؟ وا اسلاما سر دادیم به خاطر چهار تا زلف از روسری بیرون ریخته؟.
همون شرح قبلی!
سلام
.................
نمی دونم ..بدون شرح باشه بهتره ...
یا حق
خوشم نمیاد.شرح!!!!!من همیشه با این سلیقه عکس تو مشکل داشتم و دارم.بحث هم زیاد کردیم و فایده نداشت و همچنان سوال من برای خودم بی جواب میمونه که هدف این عکس ....؟اهان من یه ادمم که ارزشهام سه نقطه شده درد هالیم نیست.......بگذریم راوی بگذریم رفیق.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی