راوی

تعطیلی سوره و چهارشنبه سوریِ مدیران فرهنگی

پنجشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۸۵، ۰۱:۲۲ ق.ظ

در بحبوبه‌ی جنگ سی و سه روزه‌ی لبنان و اسرائیل که جوانان حزب‌الله‌ای ایران! انگشت به دهان مانده بودند که چه کار کنند و چه‌طور به شیعیان لبنان کمک کنند، در زیر زمین یک ساختمان کوچک واقع در چهارراه کالج (تقاطع حافظ و انقلاب) جلسه‌ای برگزار شد که در آن آدم معروف‌های جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی دور هم جمع شده بودند تا راه‌کارهای کمک به مردم لبنان را بررسی کنند.
شرکت کنندگان در این جلسه، آن‌ها را که من می‌شناختم این‌ها بودند: سردار سعید قاسمی ، دکتر رامین (نظریه پرداز هلوکاست)، مسعود ده‌نمکی (نویسنده و کارگردان)، وحید جلیلی (سردبیر نشریه سوره)، مسعود شجایی طباطبایی (رئیس خانه کاریکاتور ایران)، سلیم غفوری (مستندساز)، نادر بکایی (عکاس) و چند نفر دیگر. حاج سعید تلفنی من را هم دعوت کرده بود که بروم. این‌که حضور من با وجود این همه آدم حسابی به چه درد می‌خورد را نمی‌دانم. اما آن جلسه نکته‌ی جالبی داشت که امروز و در این موقعیت به کار می‌آید.

قرار بود آن شب بحث و تبادل نظر شود که در این موقعیت (جنگ لبنان و اسرائیل) وظیفه‌ی ما چیست و "چه باید کرد". بر خلاف این‌که به نظر می‌رسد این جمع یک دست و هم‌عقیده‌اند، تمام مدت چهار ساعت جلسه‌ای که تا نیمه شب ادامه داشت به جر و بحث و نظرات مخالف و گاهی متضاد گذشت و در آخر دوستان به اتفاق به این نتیجه رسیدند که تنها چیزی که از جلسه به دست آمد، این بود که چقدر با هم اختلاف داریم! یکی از شرکت‌کنندگان می‌گفت ما بدون اذن ولایت نباید حرکتی کنیم. آن یکی می‌گفت اصلا ولایت یعنی چه؟ ما اول باید معنای ولایت را مشخص کنیم! و بعد هم از ولایت حضرت عباس به امام حسین مثال می‌آورد، یکی دیگر جوابش را داد که آقا جان اصلا از توحید و خداشناسی شروع کنیم خوب است؟ یکی هم می‌گفت مشکل ما این است که حزب‌الله لبنان، امام دارد و ما نداریم و وقتی تعجب همه‌گان برانگیخته شد، افاضه فرمودند که مشکل ما این است که به امام خامنه‌ای توجه نداریم! یکی دیگر گفت این حرف‌ها چیست آقا! ولی فقیه من الآن سید حسن نصرالله است! یکی می‌گفت باید فردا جلوی ستاد مشترک سپاه تظاهرات کنیم که به ما اسلحه و آموزش بدهد. یکی به احمدی‌نژاد اعتراض می‌کرد که چرا عکس‌العملی نشان نمی‌دهد، یکی مخالفت می‌کرد که این خوب نیست و ما باید امضای اینترنتی جمع کنیم. دبیر جنبش عدالت‌خواه دانشجویی هم از اعزام پنج اتوبوس شهادت‌طلب به لب مرز می‌گفت و این‌که اجازه خروج نگرفتند و برگشتند. خلاصه که جلسه‌ی جالبی بود.

به هر حال جنگ لبنان و اسرائیل تمام شده است و این حرف‌ها دیگر موضوعیت ندارد. نکته‌ی جالب و مورد نظر من چیز دیگری است. در این جلسه، کسانی که قبلا برای روی کار آمدن دولت احمدی نژاد هر کاری از دست‌شان برمی‌آمد کرده بودند و از بهترین و تابلوترین مدافعان دولت و نظام بودند، حالا داشتند بر علیه او و کل نظام حاکم بر مملکت داد و بی‌داد می‌کردند. این وسط یک نفر که سردبیر نشریه‌ای است که در حین حمایت از دولت، نقدهای خوبی هم بر برخی عمل‌کردهای آن می‌کند، یعنی وحید جلیلی سردبیر سوره، حرفی زد که جوّ جلسه را شکست: " بابا جمهوری اسلامی حکومت خوبیه، شاه رفته به خدا! حکومت اسلامی اون‌قدرهام بد نیست به قرآن مجید!" بعد هم با یک صحبت آرام و منطقی جو جلسه را از حالت جرّ و بحث خارج کرد و چند طرح خوب داد. صحبت‌های وحید جلیلی در جلسه را از این‌جا بشنوید.
شما را به خدا ببینید! فکر نمی‌کنم دیگر نیازی به توضیح باشد. امروز انتشار نشریه‌ی سوره یادگار شهید سید مرتضی آوینی و پرمخاطب‌ترین نشریه فرهنگی انقلاب را متوقف و سردبیر و هیئت تحریریه‌اش را اخراج کرده‌اند+. به این بهانه که نقدهای غیر علمی بر علیه مدیران دولتی می‌نوشته‌اند.+ به کجا داریم می‌رویم؟ به کجا دارند می‌برندمان؟

یَحذَرُ المُنافِقُونَ اَن تُنَزَّلَ عَلَیهِم سُوَرةٌ تُنَبِّئُهُم بِما فی قُلُوبِهِم قُلِ استَهزِوُا اِنَّ اللهَ مَخرِجٌ ما تُحذَرُونَ
منافقین از آن بیم دارند که سوره‌ای بر ضد آنان نازل شود و به آن‌ها از درون قلب‌شان خبر دهد. بگو: "مسخره کنید! بی‌تردید خداوند آن‌چه را که از آن می‌ترسید بر ملا خواهد کرد".

+اعتراض به توقیف ماه‌نامه سوره

+جوابیه سردبیر سوره به عطاءالله مهاجرانی

+جوابیه سردبیر سوره به مدیرمسئول کیهان

+امیر اسماعیلی عزیز نوشته

+سوره علمی نیست که بر خاک بیافتد

+تعطیلی سوره در گوگل

۸۵/۱۲/۱۷
مجید عزیزی

نظرات  (۱۷)

چیزی که نهایت نداره حماقته!
کتابهای آوینی رو خوندم اما فکر نمی کردم یه مشت تروریست زیرزمینی خودشونو پیرو اون بیچاره بدونن!
خوشحالم که هیچ وقت سوره نخوندم و نمی خونم ! چون هنوز درجه حماقتم به شماها نرسیده!
امیدوارم خودتون همدیگه رو قلع و قمع کنید تا از وجود منحوس شما تروریست های چماق بدست همه ما ایرانیهای صلح دوست راحت بشه!
سلام
باز کن پنجره را
فصل بهارست
به کناری بزن این پرده ی غمگین دل آزار
باز کن پنجره را
تا زند دختر خورشید ُ بر این غمکده لبخند
باز کن پنجره را
تا بخوانیم به همراه کبوتر ُ غزل صبح
تا برانیم به آواز قناری غم خود را ز دل تنگ ...
-------------------------
سالتان باد به صد سال فرح بخش قرین
-------------------------
یاس آرام من برای سال نو در فراق یاس جوونه زده
-------------------------
درست می شه . سوره رو می گم ...
-------------------------
علی علی
سلام
رحلت نبی رحمت و شهادت سبط اکبر را تسلیت می گویم .
. حتما شما را دعوت کرده بودند که عکس بگیرید !
.
التماس دعا
۲۳ اسفند ۸۵ ، ۱۶:۱۹ فرزانه(دخترک کولی)
من از خیلی وقته نبودم................کامل میخونم میام.
سلام. امروز عازمیم. حلالمون کن. یا علی
۲۲ اسفند ۸۵ ، ۲۲:۱۱ سید محمد امین جعفری حسینی
سلام. من هم دوست شما هستم. با مطلبی در مورد سوره به روزم
جایه احمدی نژاد خالی بوده. اگه اونم بود حتما از خودش انتقاد می کرد
فرصت خوبی بود با این سایت آشنا شدم ... از سوره زیاد شنیدم اما مجال خواندن نبود (متاسفانه) ... مغز ها را مجوز ها تعطیل نتوانند کردن !
۲۰ اسفند ۸۵ ، ۱۰:۲۳ عبداله فانی
سلام مجید جون
فقط بلدیم موازی بازی کنیم بدون اینکه بدونیم چیکار داریم می کنیم
سلام. پس چرا سخنان جلیلی نیست؟
جالب بود...!! واسه یکی مثل من که اصلا روحش هم خبر دار نمیشه از این جور جلسه ها و اینکه چیا گفته میشه..خیلی جالب بود!
و جالب تر از این، اینکه وقتی از بالا به این موضوع نگاه کنی، می بینی همه الان به حدی رسیدن در همه جای دنیا که به هیچ نتیجه ای نمی رسن تو هر نوع بحث و گفتگویی..!!....و همه یه جور سرگردنونی را دارن...و احتیاج به یک عالم ما فوق این بشریت دارن تا یه راه حلی پیدا شه....انشالله که امام زمان(عج) هر چه زودتر ظهور می کنن و همه از این سرگردونی نجات پیدا کنیم! :) موفق و موید باشید (´´•.¸(´´•.¸« امضاء: عاطفه! » ¸.•´´) ¸.•´´)
من حاج سعید را نمی‌شناسم « من وشمایی که سعید رامی شناسیم می فهمیم چه می گوید اما آدمهای مریض و احمق که نمی فهمند چکار کنند.» پس ....
به این میگن یک نگاه جامعه شناسانه‌‌ی مشتی!!
بسم الله
سلام
ویدئوی قشنگی بود. کاش لینک دانلود هم می ذاشتی. ضمنا لینک حرفهای جلیلی کو؟
سلام
به نظر من که پخش این قسمت صحبتهای حاج سعیدبسیار کار بدی است. بنده خدا من وشمایی که سعید رامی شناسیم می فهمیم چه می گوید اما آدمهای مریض و احمق که نمی فهمند چکار کنند.
خواهش می کنیم بیش از این برای حاج سعید دردسر درست نکنید
اسم کلیپ هم بسیار زشت و نامتناسب است! خدا وکیلی اعتقاد سردار قاسمی این است که : نظام تعطیله!
شما که سابقه دار هستی اینترنت یعنی جلوی چشم دوست و دشمن. باهمه اصولگراییمان باید قبول کنیم شادکردن دل دشمن و دلسرد کردن دل دوستان به هر شکلی غلط و غیرقابل قبول است
خسته ام. تهران هم هستم. بعد از اینکه کمی استراحت کردم برمیگردم. اگر خدا خواست
یا علی
سلام
خوشحالم که بالاخره شماها هم به این نتیجه رسیدین که ما نیروهای به ظاهر ارزشی هیچ نقطه اشتراکی نداریم.چیزی که ما سال گذشته در دانشگاه فردوسی بهش رسیدیم.وقتی بچه های نهاد و بیسج و هیئت و جامعه اسلامی دور هم جمع شدیم دیدیم باباچه خبره؟؟؟!!!ما از چه چیزایی خبر نداشتیم.
در نهایت هم الان که یک سال میگذره و نتونستیم تفاهم ایجاد کنیم تصمیم گرفتیم که صبر کنیم.انشاالله امام زمان(عج)میان درست میشه؟؟؟!!!!شماهم همین کار رو بکنین.به نفعتونه.وگرنه سال دیگه به این نتیجه میرسیبن.
از ما گفتن بود.
۱۷ اسفند ۸۵ ، ۰۸:۳۴ عماد هنرپرور
آقا مجید... جلسه بعدی دیگه دعوت نیستی فکر کنم! (البته شدیدا از ته قلب آرزو می کنم جلسه ی بعدی وجود نداشته باشه یا اگر هم بود درباره جنگ نباشه, راستی, گرونی و فساد اداری مالی داخلی و مبارزه با طرح های اشتغال "زدایی" و "تکفیر" ارباب رجوع دولت هم موضوعات خوبی هستند ها!! مطرح بفرمایید!)
ارادتمندیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی